MÚSICA

 20. Junts

El darrer dia del trimestre vem aprendre la tornada d'una cançó d'un grup menorquí (Pèl de gall) amb un missatge molt polit... 

I ÉS QUE ENTRE TOTS OMPLIREM AQUEST MÓN
DE NOTES I COLORS, DE LLETRES I CANÇONS
I ÉS QUE ENTRE TOTS OMPLIREM EL MÓN
DE NOTES, DE COLORS  I DE CANÇONS.


 

 19. El senyor compàs

Les notes feien molt de burdell... així que la senyoreta clau de sol i el senyor pentagrama van haver de telefonar al seu cosí, el senyor compàs perquè posès ordre...


 
Molt bon dia, sóc el compàs
que vinc a veure si feu bé el pas.
El meu "tratge" és especial:
dues xifres a baix i a dalt.

Poso ordre i disciplina
i organitzo les melodies.
Totes les notes ben col·locades
en fila índia marcant el pas.

 
 
 18. Les notes
Al dia següent van picar a la porta... i van aparèixer uns personatges molt curiosos.. que venien decidits a ... fer música!
 

 Àudio: Les notes 
 
Som les notes, ja som aquí.
Prepareu-vos, volem sortir.
Avorrides de no fer res,
volem feina per sempre més.

Senyor pentagrama
ben alegre ha d'estar,
a les seves ordres
volem totes treballar.
Do, do, si, la, sol, sol,
fa, mi, fa, re, mi, fa, sol,
do, do, si, la, sol, sol,
fa, mi, fa, fa, mi, re, do.
 
17. La senyoreta Clau de Sol

Un dia van picar a la porta... quan va anar a obrir es va trobar una senyoreta molt guapa que li va dir:
Bon dia! M'han dit que vostè està molt trist i em pens que el podria ajudar... 


 
  Sóc la senyoreta clau de Sol,
sense mi les notes no tenen nom.
Presumida sóc  i tinc un bon lloc,
sempre em trobareu
de bon començament.

Clau de Sol, clau de Sol,
en el pentagrama, 
com una gran dama,
en el pentagrama,
com una gran dama
em dibuixareu.
 
   16. El Pentagrama trist

 Aquest darrer mes hem començat a explicar el conte del Pentagrama Trist... Cinc línies es van trobar i van decidir formar un conjunt... 


 
Sóc un pentagrama i estic molt trist
perquè no tinc notes que em facin feliç.
Belles melodies, belles cançons,
per estar content són bones raons.

Sóc un pentagrama i estic molt trist
perquè no tinc notes que em facin feliç.
Tot el que desitjo és escoltar,
belles melodies i poder cantar.
 
 
 
15. Lectura rítmica
 

 

 
 14. Estrellita... 
 
 Mes de setembre... comencem a sonar la primera part de la cançó.... memoritzant les notes... afinant-les i cantant-les mentres les situem al carrilló...

 
I durant el mes d'octubre seguíem practicant la primera part. Sonar tot sol és senzill ara bé, escoltar els companys, anar tots a una, mantenir la pulsació... ja és més complicat. 
 
 

 Poc a poc avançàvem amb la cançó fins que vem aprendre les dues parts... 


i finalment vem sonar la cançó amb una base instrumental... 


inclús la vem intentar sonar dos dies

amb els boomwackers.... 
 
 
 


13. Imitació i lectura de ritmes amb objectes

La setmana passada vem fer una activitat d'imitació. Primer escoltem el ritme i observem els objectes, després reproduïm el ritme que hem escoltat. 



12. Llegim ritmes... 

 Aquesta setmana hem treballat la lectura rítmica. A les figures negres els hi diem TA i piquem enterra amb el peu, a les dues corxeres els hi diem 2 TIS i piquem de mans dues vegades, quam apareix un silenci ateurem. Aquí compartim dues de les lectures que vem fer el darrer dia de classe.


 
 
 
 11. Coneixem un altre instrument!
Enguany hem comprat instruments nous per la classe de música, un d'ells han estat els Boomwhackers: són uns tubs que produeixen un so determinat quan es colpejen. Tenen diferents mides i diferents colors segons la nota musical que produeixen.
 
 Ens ho vem passar molt bé fent-los sonar!



  10. Llegim i piquem ritmes sobre l'audició treballada
Una vegada escoltada l'audició, treballant les diferents parts, ens disposàvem a llegir i picar els ritmes que ens proposava aquest video.
Havíem d'estar atents. 
Picar una vegada el ritme de la negra (TA) 
i dues vegades el ritme de les dues corxeres (2TIS)


 9. Audició Musical Activa:
Dansa de la Fada de Sucre. Tchaikovsky

Durant el primer trimestre vem treballar diferents audicions, sempre de manera activa. Realitzant moviments diferents per les diferents parts d'una obra. Treballant l'atenció, la coordinació, l'escolta activa i la concentració. 

 


8. Seria genial poder compartir estones amb els nostres companys de 2n A... de moment només ens ho podem imaginar...

Bones festes a tots! 😄


 7. Jingle Bells Rock! 


 6. Preparant la nadala...

 
5. Ens agrada molt sonar!


4. El Nadal està aprop! Ritme, moviment i rock & roll!

 Comencem a treballar la nostra nadala...


 


3. Aprenem a sonar la nostra primera cançó!

La primera cançó que estem aprenent és "Quan les oques van al camp" o "Estrellita"...

Per poder sonar-la, primer hem memoritzat les notes de la cançó, cantant-les ben fixant-nos en l'afinació i el ritme de la melodia.

Després d'aquesta memorització, hi ha hagut una feina de localització de les notes a l'instrument juntament amb el següent pas... sonar-la! Ha estat màgic! Casi, casi la tenim preparada per mostrar-vos-la!

De moment us compartirem un petit video per poder practicar-la... 


2. Coneixem els instruments!

Enguany hem començat a treballar amb els carrillons de l'escola.


1. Benvinguts al blog de música! 

Aquest serà un racó on compartirem amb tots vosaltres les activitats de la nostra classe de múscia! Esper que us agradi!

 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada